Un Raport al Băncii Mondiale arată faptul că din cei aproximativ 12 ani de formare în sistemul educational din România, 3 ani şi 4 luni reprezintă un interval pierdut, în care elevii nu învață nimic. Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a atras atenția asupra necesității modificării programelor școlare, care sunt mult prea încărcate pentru elevi și care nu sunt puse în acord cu cerințele de pe piața muncii. Găsiți aici detalii privind acest raport:
Raport Banca Mondiala
Indicatori Banca Mondiala
Studiul “Statutul Global al Profesorilor și al Meseriei de Profesor”, realizat de Internaţionala Educaţiei pe baza datelor colectate din 114 organizaţii sindicate afiliate, printre care şi FSLI, arată următoarele rezultate: în 79% dintre ţări, salariile cadrelor didactice sunt mai mici comparativ cu alte profesii, 15% raportează întârzieri în efectuarea plăţilor, iar în unele ţări (Africa) angajaţii sunt nevoiţi să parcurgă distanţe lungi pentru a-şi încasa salariul. Profesorii din întreaga lume se confruntă, de asemenea, cu o lipsă de materiale didactice, iar în unele medii cu o creştere a gradului de violenţă. Acelaşi studiu arată că: 78% dintre cadrele didactice susţin că salariile decente le oferă mulţumire în privinţa exercitării acestei profesii. Mai sunt, însă şi alţi factori care influenţează satisfacţia provenită din această activitate: prezenţa unui director implicat în şcoală – 63%; oportunitatea de dezvoltare profesională – 58%; autonomia profesorilor faţă de clasă – 56%; siguranţa în şcoli – 55%, relaţii bune cu părinţii şi comunitatea locală – 52%; săli de clasă echipate coresponzător – 45% Studiul a fost lansat la sediul din Bruxelles al Internationalei Educatiei în cadrul unui webinar moderat de David Edwards, Secretar General. Raportul dezvăluie provocările cu care se confruntă profesorii din întreaga lume, cum ar fi condițiile de muncă proaste, contractele precare, instrumentele de învățământ inadecvate și stresul ridicat. Toate aceste aspecte contribuie la transformarea profesiei într-un obiectiv neatractiv pentru tineri, precum și la provocarea unui nivel crescut de stres profesional, teme cu atât mai problematice cu cât suntem într-o perioadă în care este nevoie urgentă să abordam extrem de serios subiectul deficitului global de cadre didactice calificate. Fără profesori calificaţi şi motivaţi este imposibil să se atingă Obiectivul 4 Global privind Dezvoltarea Durabilă. Întreg studiul poate fi accesat aici: Descarca document
https://www.agerpres.ro/stiri/2018/06/22/comunicat-de-presa-fsli–132187
Sfârşit de an şcolar de coşmar pentru o învăţătoare din judeţul Călăraşi. Ea a fost bătută cu brutalitate de mama unui copil, nemulţumită că băiatul primise calificativul “insuficient”.
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ cer Parlamentului României să accepte solicitarea potrivit căreia cadrele didactice să primească statutul de autoritate publică, după ce o învăţătoare din judeţul Călăraşi a fost agresată de mama unor elevi, chiar în şcoală, în faţa copiilor.
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) cere intervenţia autorităţilor după ce o învăţătoare din judeţul Călăraşi a fost bătută de mama unor elevi în şcoală, în faţa copiilor. Sindicaliştii spun că nu este un caz singular şi cer Ministerului Educaţiei să declanşeze o anchetă la şcoala respectivă, iar Parlamentului să urgenteze votarea proiectului de lege prin care cadrul didactic să capete statutul de autoritate publică.
O învăţătoare din judeţul Călăraşi a fost bătută de mama unor elevi în şcoală, în faţa copiilor.
Ministrul Educaţiei – discuţii cu reprezentanţi ai protestatarilor: Repartizarea preliminară a locurilor în universităţi – făcută pe criterii bine fundamentate
Crăciun (lector SNSPA), după întâlnirea cu ministrul Educaţiei: Vom continua să protestăm; am cerut transparenţă
Cameră: Comisia de învăţământ a decis audierea ministrului Educaţiei pe tema reducerii numărului de locuri bugetate în universităţi
Protest în faţa Ministerului Educaţiei faţă de modul de alocare a cifrelor de şcolarizare pentru universităţ
CCR discută sesizările PNL, USR şi PMP privind ordonanţa referitoare la Editura Didactică şi Pedagogică
Bihor: Biblioteca renovată a Colegiului Naţional ‘Emanuil Gojdu’, inaugurată într-o întâlnire de elită